Ahogy azt már a börtönben folyt művészetterápiával kapcsolatban is írtam szeretem a kihívásokat. Szükségem van az új és új impulzusokra, a rendszeres megújulásra. A felelősségteljes munkához azonban elengedhetetlen az adott célcsoport megismerése, a velük kapcsolatos információk, szakmai anyagok begyűjtése.

Autizmussal élőkkel való tapasztalatom ha nem is a nullára konvergált, de minimálisnak volt mondható. A pózvai fogyatékosok otthonának lakóival végzett munka során kerültem kapcsolatba K.-val az autista fiúval, mint a csoport egy tagjával. Ennyi és nem több. Mindezek ellenére az Autistákért Zalában Alapítvány szakmai ajánlás után történt meghallgatásomkor bizalmat szavazott nekem. Majd nagy országos olajipari cégünk is, így elkezdődhetett a közös munka autizmussal élő (elsősorban Asperger szindrómával diagnosztizált) fiúk két csoportjával.

Ahogy írtam, igyekeztem a lehető legtöbb szakmai információt begyűjteni a sikeres munka érdekében. Így jutottam klinikai gyermek szakpszichológus kolléganőm segítsége révén az alábbi videókhoz. Rövidke videók, de kívülállók számára rendkívül szemléletesen és minden felesleges magyarázat nélküli módon mutat be három, számunkra teljesen hétköznapi helyzetet. Három helyzetet, és azt, hogy mindezeket miként látja, miként éli meg egy autista ember.

Bár a rövidfilmek angol nyelvűek, de a szituáció, a lényeg nyelvi korlátok nélkül is érthető.

Segítségükkel könnyebben megérthetjük őket, tudhatjuk milyen módon forduljunk feléjük, mit tegyünk és mi az amit semmiképp se.

Lássuk!

 

 

Folytatása következik!

Szerző: mézga kriszta  2015.01.03. 14:13 Szólj hozzá!

Címkék: film művészetterápia autizmus asperger szondróma

A bejegyzés trackback címe:

https://kepbenvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr827036867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása